6+1 dolog amit Skócia adott nekem

Lassan 2 hónapja, hogy visszatértem Skóciából és ennyi idő alatt sikerült leülepednie annak a sok érzésnek amit ez a hely ébresztett bennem. Skócia az a hely amit egyszerre gyűlölök és imádok. Utálom mert hideg szeles és valami borzasztóan kiszámíthatatlan és szeszélyes az időjárása. Nem éreztem odavalónak magam, nem tudtam azonosulni azzal a bizonyos nyugati jómódú és arany életű társadalommal, ahol minden családban két kocsi van (egy audi és egy land rover), három porszívó, mozgásérzékelős riasztó és a mosógép sms-t küld ha lejár a mosás. Nekem mindez túl automatizált és digitális volt. Túlságosan kiszolgált életmód, ahol mindenhez gép kell de abból is kettő egy kicsi meg egy nagy. Nem tudtam egy olyan háztartásban élni ahol ha elromlott az olajsütő akkor értetlen arccal a fejüket vakargatva néztek egymásra az emberek, hogy most akkor mégis hogyan süssék ki a mirelit krumplit? Egy elkényelmesedett számomra kissé életképtelen társadalmat láttam és emiatt viszolyogtam tőle kicsit. De ebben a bejegyzésben koncentráljunk arra mi mindent adott nekem Skócia ami miatt mégis azért megszerettem a szoknyás férfiak földjét.

1. Hideget

Tagadhatatlanul jobban tűröm a hideget mióta hazajöttem, hiszen odakint túlzás nélkül gyakorlatilag az időm 80%-ában fáztam. Vagy üvöltött a szél, szakad a hó vagy az eső vagy csak egyszerűen csontig hatoló száraz hideg volt. Emellett ott van ez a nem fűtünk fétis mert bírjuk meg mert spórolunk ezért amikor a család legtöbb tagja elhagyja a lakást (reggel 7-8) a fűtés is automatikusan kikapcsol és csak délután 4-5 körül kapcsol vissza. Ha pedig valaki nem a megszokott 8-tól 16-ig munkarendben dolgozik az minden bizonnyal halálra fog fagyni otthon.



2. Zöldet

Olyan üde életteli hihetetlen zöldet sehol sem láttam még eddig mint Skóciában. Amikor túráztam a szirteken többször azon kaptam magam, hogy csak bámulom a zöld legelőket és ámulok. Tisztára olyan mint egy Harry Potter forgatási helyszín.




3. Biztonságot

Be kell ismernem, olyan halál nyugalommal még sehol nem sétáltam mint Aberdeenben szombaton (bulinapon) éjjel hazafelé a moziból nőként egyedül. Jó volt a tudat, hogy egész Anglia legbiztonságosabb városában laktam pár hónapig. Kissé már talán túl nyugodt is volt számomra... de néha azért jól esik úgy hazamenni, hogy nem kell elfehéredett ujjakkal szorongatni a táskádat vagy zombi üzemmódban kibámulni a busz ablakán és úgy tenni mintha nem téged molesztálna a részeg fószer a buszon.


4. Friss levegőt

Ez valószínűleg a képeslapra való tájakkal együtt jár. A tengeri sós levegőnél nincs jobb tüdőpucoló!



5. Kávét

Úgy látszik Skócia nem csak a jó whiskey hazája de a jó kávéé is! Egy egy eldugott csendes kávézóban olyan finom habos különlegességeket ittam ami állítom ha halálból is visszahozott volna!



6. Töltött birkabendőt

És még egy rakás más különleges eddig nem kóstolt ételt, amit azon a bizonyos zabálós hétvégén végigettem. Meglepődtem, hogy a sok hal mellett ők is ugyanolyan jóízűen betolnak egy zsíros laktató nehéz kaját mint amikor mi nekiállunk még annak a rántott húsnak a gazdag húsleves és a krumplipaprikás után.



7. Udvariasságot

Igaz néha már másfél kilométerről látszott, hogy ezerwattos műmosoly villog a nő arcán mégis csak kicsit jobb volt cologate vigyorral rohangáló embereket nézni mint az általam megszokott morgolódós búskomor népet látni.


You Might Also Like

3 megjegyzés

  1. Egy csomó kellemes élmény -sel térhettél ház. Ki étel a hideg. 😁

    VálaszTörlés
  2. Szia!
    A fűtés azért kapcsol ki, mert valószínűleg esti programra állítatták be. És ez a logikus, hiszen ha egész nap dolgoznak minek menjen otthon a fűtés. Nehéz, de hozzá lehet szokni :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!
      Igen mint később megtudtam így volt : )

      Törlés