Jelentem: Megfagyok!


Tudtuk, hogy eljön ez az a pillanat. Én is tudtam, mindenki aki ismer tudta, hogy elkérkezünk majd ahhoz a naphoz amikor megállíthatatlanul, kitartóan és idegesítően fogok nyávogni a hideg miatt.  Pedig a születésnapomra egy nagyon édes rózsaszín pizsama együttest is kaptam, de már letettem róla, hogy itt felveszem ugyanis rövidnacis. Percek alatt lefagyna a lábfejem. Úgyhogy, itt tartok most. 

Megfáztam, naná, hogy! Bár mentségemre szóljon, hogy itt vagyok már több mint két hete és csak most fáztam meg! Ez már azért teljesítmény. Az már melléges, hogy a megfázást két zoknival, egy cicanacival, egy nadrággal, egy toppal, vékony és vastag pulcsival és hatalmas mennyiségű forró citromos teával próbáltam távol tartani. Egészen jól ment mostanáig. Esküszöm nem értem, hogy az itt élők hogyan bírják ennyire jól. Az ennyire jól alatt azt értem, hogy amíg én jetinek öltözve a fogamat csikorgatva olyan sprintet nyomok a boltig meg vissza, hogy Usain bolt kezet csókolna, közben meg látom a perifáriámban ahogy az iskolás gyerek rövid tornanadrágban (!!!) battyog haza a suliból. Persze, hiszen ők ebbe születtek, ezt kell szeretni, megszokni. Nekik teljesen természetes a 10 fokban barbecue-zás, amíg én egy kerti partit csak tikkasztó nyári hőségben tudok elképzelni. egyikünk süti a húst és mindenhol folyik róla a víz a többiek meg terpeszkednek valahol és hideg sört isznak. Skótföldön az emberek viszont nevetkélve beszélgetnek órákat a gyenge napsütésben pólóban álldogálva a kertben a grillsütő mellett. Próbálom figyelni őket, hátha ellesek valami tippet, trükköt. Arra gyanakszom, hogy a reggeli irgalmatlanul forró fürdő után valahogy magukkal viszik a felvett hőt és estig fokozatosan leadják... még nem jöttem rá a teljes folyamatra de rajta vagyok az ügyön! Elfelejtettem megemlíteni a fűtést! Mivel ezek a népek rettentően környezetbarátak reggel nyolctól délután négyig nem nagyon megy a fűtés, mivel hát senki sincs otthon. A gyerekek suliban a szülők dolgoznak, az üres házat meg minek fűteni. Mekkora élmény egy teljesen kihült jeges házba hazaérni! Szóval, délután négytől aztán teljes gőzzel megy a ház össze radiátora egészen reggelig, így egészen elviselhető hőmérsékletre melegedig fel a ház legtöbb pontja. Napközben aztán dél körül beáll a fagypont és nem segít már a 6 pár zokni, meg a 4 liter forró tea sem. Ha már elgémberedtél a hidegtől akkor hurcolászhatod magaddal az egyik hősugárzót és felfűtheted vele azt a helyet ahol éppen lenned kell. A nagy népszerűségnek örvendő helyek, mint a nagy közös nappali olyan luxuscikekkel rendelkeznek mint saját trendi kandalló utánzatú elektromos fűtés. Végül is egy óra után már egész meleg van és egy bögre forró valamivel begubózva egy plédbe már egészen olyan tud lenni mint ahogy azt a filmekben láttad...

You Might Also Like

0 megjegyzés