A skót bakancslista meg a couchsurfing találkozó

Majdnem napra pontosan egy hónapja vagyok Skótföldön és magabiztosan kijelenthetem, hogy az itteni időjárás soha de soha nem lesz a barátom. Azt hitted, hogy odahaza bolondult meg az idő? Hogy veri az ördög a feleségét? Jönnek a hátfájások a migrének, ha jön a front? Hát akkor itt nem tudom mit csinálnál.

Mondjuk, hogy ott egy hét alatt megtapasztaltuk a tavaszi kellemes meleget és a csontszaggató hirtelen fagyokat november elején. Nos itt mindez lezajlik egy délelőtt alatt! Kimegyek a boltba reggel, majd elvisz a szél, hazaérek reggelizek teszek veszek látom kisütött a nap, kicsit elállt a szél, hurrá, gyorsan kinyitom az ablakot jöjjön egy kis friss levegő. Megyek tovább a dolgomra egyszer csak kinézek szakad a hó, rohanok fel becsukni az ablakot. Harcolok a hurrikánnal, végre sikerül, felöltözöm vastagon... megint minusz akárhány fok van. Átmelegszem jövök megyek, hirtelen fény világosság. Hát nem megint süt a nap? Nem baj azért se nyitom mostmár ki az ablakot! Milyen jól teszem... egy óra és búsan szemergélni kezd az eső. 

Így aztán kezdek hozzászokni, hogy rétegesen és mindenre felkészülve öltözzek fel reggelente. Mostmár szinte mindig megértem azt amit mondanak, megbírkóztam a skót akcentussal. Eszem ágában sincs válaszolni a "Hi, how are you?" kérdésre mert megtanultam, hogy itt ezt reflexből kérdezik az emberek de valójában kicsit sem érdekel senkit, hogy hogy vagy. Így aztán amikor párszor ott maradtam a félig integető kezemmel a mondat közepén dadogva és néztem ahogy a kérdező épp sietősen bevágja magát a discovery feliratú jeep autójába - mindezt persze nagyon kedvesen -, feladtam, hogy válaszoljak.

Azonkívül, hogy harcolok az időjárással az időm többi részében kapkodom a fejem a különböző zajokra. Ilyen például a ludak hangja, vagy sirály ami épp a kerítésen koncertezik, vagy az az átkozott pittyegő hang amit a közlekedési lámpa ad ki amikor átengedi a gyalogosokat. Mekkora mázli, hogy pont a ház mögött van! Az első héten minden egyes alkalommal idegesen jártam körbe körbe a házban, keresve a hang forrássát aztán meg izgultam, hogy na mi fog felrobbanni ennyi pittyegés után. Aztán leesett...

Mivel az utóbbi időben rettentően szutyok idő volt, elég keveset mászkáltam arra is úgy felkészültem mintha legalább a déli sarkra mennék. Hát réteg ruha, vízálló cuccok, egy termosz forró tea a táskába. Egyszer kétszer kimerészkedtem a városba, ahol véletlenül belefutottam egy fesztiválba, ahol megpillantottam a térdzoknis, skót szoknyás skótdudásokat és rögtön kirázott a hideg. Én szorongattam az éppen akkor vásárol forró kávémat ők meg vígan fújták a magukét csupasz lábszárral! Mindenesetre szuper volt hallani végre élőben is, s ezzel ki is pipálhatok egy dolgot a bakancslistámról!


A másik alkalommal egy Couchsurfing találkozóra mentem egy eldugott kis funky kávézóba. Vonakodva indultam el, mert -lepődjünk meg- hideg volt, de legalább nem esett, de mégis milyen jó, hogy végül rávettem magam! Szuper érzés volt mesélni az eddig utazásaimról, hallgatni mások sztorijait, tippeket cserélni, nevetni egymás hülyeségein. Aztán ott volt az a hihetetlen pillanat amikor elmeséltem, hogy ja volt olyan, hogy megérkeztem nyáron egy városba és egy parkban aludtam, vagy útközben egy benzinkúton ért az éjszaka és a parkolóban aludtam, ekkora pedig a srácok lepacsiztak velem, mondván "Királyság, nagyon bírunk". Hallani ahogy aztán úgy mutatnak be egy újonnan érkezőnek, hogy "Hey this girl did pretty cool things!" felbecsülhetetlen. Az este közepére már zsúfolásig megtelt a box amit foglaltak nekünk, utazókkal a világ minden tájáról. Beszéltem iránival aki motivációs és inprovizációs előadásokat tart amerre jár, egy lánnyal olaszországból aki au pairként van itt, egy másikkal aki Vietnámból jött nyelvet tanulni és két sráccal akik teljesen véletlenül toppantak be Amszterdamból. Mennyire király már nem? 

Ami még hátra van az egy két kirándulás a környéken. Kinéztem egy helyet ahol több száz fóka van a parton, úgyhogy ezt fel is írtam a listára, illetve egy igazi mesebeli kastélyt amiben karácsonyi vásár lesz nem sokára. Ja meg egy bélelt trendi gumicsizma! 




You Might Also Like

0 megjegyzés