Kanapészörf útmutató ¤¤¤ Szörfösöknek


   Az előző részben kiderült, hogy szerintem mire kell odafigyelni ha fogadni szeretnénk egy kanapészörföst, most azonban jöjjön annak a bizonyos éremnek a második oldala, talán az izgalmasabb rész. Mire ügyeljünk, hogyan szervezzük le, egyáltalán hogyan találjunk magunknak gyorsan és hatékonyan couchsurfing hostot? 

  A Couchsurfing nem menedékhely kereső portál, ezt mindenképpen jó ha előre tisztázzuk. Sajnos, mint ahogy ugye mindig mindenben itt is vannak olyanok akik szándékosan vagy épp nem szándékosan de félreértelmezik ezt a dolgot. A couchsurfing túlmutat azon, hogy küldesz egy pályázatszerű levelet a kiszemelet fogadónak, amit aztán egy az egyben ugyanúgy elküldesz még 10-nek, végül várod, hogy kinél húzhatod meg magad ingyen.  
Szintén nem társkereső portál, viszont készülj fel - főleg ha nő vagy - hogy sajnos fogsz olyanokkal találkozni akik rövidtávú ágytársat keresnek az oldalon. Ezen szerintem nem kell kiborulni sem megsértődni, szinte mindenhol felüti a fejét az ilyen. Ha ilyen üzenetekbe bonyolódsz frappánsan vagy ridegen vagy ahogy tetszik el kell zavarni az illetőt majd hagyni egy negatív referenciát. Erről bővebben is írok majd lentebb. A kanapészörf mint szállási lehetőség elsősorban egy helyet nyújt ahol alhatsz, másodsorban - és ez a fontosabb - értkékekkel, élményekkel gazdagít. Nem pénzzel fizetsz az alvóhelyedért, hanem az időddel, a sztorijaiddal amiket megosztassz a fogadóddal, mély beeszélgetésekkel amik egymás kúltúrájába kalauzolnek el, vagy kevésbé komoly csevegésekkel amikből szép emlékek lesznek. Megismerhetsz egy embert a világ egy másik tájáról, cserébe neked is olyan benyomást kell hagynod magad után, hogy kellemes emlék maradj a fogadó szívében. 




Amikor augusztusban elhatároztam, hogy én már pedig elmegyek Velencébe, stoppal és, hogy fokozzuk útközben kanapészörfölök majd neki is ültem, hogy akkor átböngésszem a host-okat Grazban és Velencében. Gyorsan megpróbálom összefoglalni, hogy mit hogyan csináltam illetve, hogy mik voltak a tapasztalataim a végén pedig adok pár tippet.

Első körben kissé kicsinosítottam a profilomat. Tettem fel pár menő utazós, természetjáró, túrázós fotót és a kutyámmal pár közös képet. Olyasmit válogattam össze amiről úgy éreztem, hogy azt sugallja a profil tulajdonosa egy életvidám, állatkedvelő utazni vágyó lány. Bővitettem a leírásokat, kiegészítettem itt ott néhány infót. Ezután begyűjtöttem a maradék referenciáimat is a régebben fogadott szörfösöktől, így a végén már több mint 10 pozitív vélemény virított az oldalom. Miután a felfrissült profilom készenállt arra, hogy pecázzak vele magamnak egy host-ot bedobtam a mélyvízbe és meghirdettem az utamat. Ez anynit teszem, hogy csináltam egy "Public trip" nevű kis leírást, dátummal és hellyel, és néhány sorral arról, hogy ki vagyok merre megyek mikor és mit akarok ott.  Értelemszerűen kettőt csináltam. Egyet Grazba és egyet Velencébe. Ezt a két kis bejegyzést pedig egy kattintással útjára engedtem. Viszont nem akartam csak úgy várni, hogy hátha valaki épp szimpatikusnak talál, én is lázasan nézegettem az elérhető fogadókat elsőnek Grazban. Aki átment a szűrőlistán annak írtam egy üzenetet, amiben leírtam szintén, hogy kivagyok merre megyek és mit szeretnék. Innentől viszont már hátradőltem és keresztbe tett ujjakkal vártam hogy jöjjenek a válaszok. 

Grazba meglepően sok fogadó volt és a legtöbben írtak is vissza, vagy írtak simán csak maguktól mert látták a posztomat az utazásról. A társaság igen vegyesvágott. Voltak egyetemisták, fiatal dolgozók, egy jóga oktató és egy idősebb író bácsi is felvette velem a kapcsolatot. Végül két emberrel fixáltam le a dolgot, Egy fiatal lánnyal és a jóga oktató hölggyel akivel megbeszéltem, hogyha esetleg valami miatt az A terv nem jön be ő lehet a B tervem.

Velence már más tészta volt. Ki merem jelenteni, hogy azzal a várossal nemes egyszerűséggel hihetetlen pechem volt. A fentebb leírtak alapján szétküldtem az üzeneteim, de csak elutasító válaszok jöttek. Mindenki vagy nyaralt vagy épp nem ért rá (és egyéb burkolt megfogalmazása annak, hogy nem voltam elég szimpi). Egyetlen srác írt, hogy fogadna de ott meg sajnos bekapcsolt a vészjelzőm és mint kiderült nem alaptalanul. Magatól írt rám, igazi kis olasz macsó. Átfutottam a profilját és találtam is pár negatív referenciát lányoktól akit azt írták, hogy bepróbálkozott náluk. A CS oldalán kevés üzenetett váltottunk mert szinte azonnal Whats upolni akart. Később ahogy beszélgettünk kiderült, hogy ő csak lányokat fogad mert 3 lány lakótársa van. Ühm értem. Itt még nem mondtam meg neki, hogy kár a gőzért öcsi már az elején kiszúrtam, hogy hamiskás vagy. Jött a következő furcsaság: Megkérdeztem, hogy akkor én a nappaliban fogok e aludni, mire a válasza az volt, hogy nem dehogyis, az ő szobájában, de sajnos nincs csak egy takarója és párnája. Óhh - feleltem. - Semmi gond, vadkempingezős cucc lesz nálam, van hálózsákom alszoma  földön. Mire ő felháborodva közölte, hogy ugyanmár legyek már nagylány és ne gyerekeskedjek, tudunk majd mi osztozni az ő nagy ágyán. Hát én elnézést kérek de szerintem ez nincs rendben. Mondanom sem kell, hogy hirtelen már nem is volt olyan lelkes a fogadásomat illetően, így host nélkül maradtam és végül egy kempingben töltöttem az éjszakát. 



Hogyan találj magadnak gyorsan és könnyen host-ot!

¤ Turbózd fel a profilodat. Tegyél fel utazós, túrázós, kalandós képeket. Alakítsd az albumot, úgy hogy az jöjjön le belőle amit te közvetíteni szeretnél a site-on lévő embereknek. Kerüld a kimondott selfiek-et, az olyan fotókat amik tükörben készültek és nem utazás közben, vagy amiben csak bikiniben vagy a parton és hasonlók mert ezekre azonnal repülnek és tapadnak a társkeresős fazonok. Töltsd ki a személyleírást, adj meg érdekes de nem túl személyes infókat magadról, mesélj az eddig utazásaidról és a terveidről.

¤ Gyűjts referenciát. Az oldalon lehet személyes referenciát is írni a másikról, ezekből jó ha gyűjtesz párat utazás előtt.

¤ Hitelesítsd a profilodat. Nem kell mind a három módon, de már egy is sokat javít a host találó esélyeiden.

¤ Hirdesd meg az utat nyílvánosan. Ahogy fentebb írtam, engedd, hogy lássák az emberek, hogy merre mész és hogy fogadót keresel. Ennek a pár soros leírásnak minél érdekesebbnek és figyelemfelkeltőbbnek kell lennie, hiszen egy host akár napit 10-20 üzenetet is kaphat. A lényeg, hogy te megragadj benne!

¤ Keress fogadókat és írj nekik! Ha az előbbiekkel végeztél akkor vedd kezedbe az irányítást és vadász te a hostokra!
Mire figyelj amikor hostot választasz?
- először szűrd ki azokat akik válószínűleg nem is fogják látni az üzeneted. Nézd meg, hogy az illető mikor volt utoljára aktív az oldan. Tavaly? Vagy tavaly előtt? 6 hónapja? Nem valószínű, hogy a követekző pár hétben fog visszanézni. Nem utolsó szempont az sem, hogy fogad e most utazókat vagy sem. Ha ezek megvannak akkor böngészd át alaposabban a profiljukat. Csak olyanokat válasz akiknek te is megfelelsz! Gondolok itt arra, hogyha az oldalán kint van, hogy nincs dohányzás akkor inkább keres mást magadnak, vagy ha nem a körbevezetős idegenvezető fajta de te igényeled az ilyesmit szintén folytasd a kutakodást. Csekkold a referenciáit. Mondanom sem kell, hogy a sok pozitív referencia jó, de ne csak a számokat és zöld színt nézd, szánj rá időt, hogy párat átolvass és megnézd kik írták. Ha megvan a szerencsés kiválasztott nézd át tüzetesebben a profilját, olvasd át a lakás leírást és azt hogymit tud neked biztosítani, ha minden stimmel és még mindig ő a tuti kezdheted fogalmazni az üzenetet. 
Ha rám hallgatsz kicsit elrugaszkodsz a sablonos XY vagy innen és innen ezért és ezért írok. Nagyon száraz és unalmas, akár egy állásinterjúra írt motivációs levél. Szólítsd meg mutatkozz be, kérdezd meg hogy van, mond el neki, hogy mire készülsz, beszélj neki a terveidről. Említsd meg neki a dolgokat amiket a profiljában olvastál (pl: ha járt Svájcban kérdezz róla és mond el neki, hogy te is el szeretnél jutni oda stb.). Ha van közös érdeklődésetek mindenképpen említsd meg, éreztesd vele, hogy ez egy kifejezetten neki írt személyre szóló üzenet és nem egy copy-paste szöveg.
¤ Legyen egy B terved. Egy második host-od ha a első az utolsó pillanatban lemondaná te meg már úton vagy, vagy valami mégsem úgy lenne ahogy azt ti megbeszéltétek, esetleg kényelmetlenül érezed magad nála. A B host legyen olyan aki kész arra, hogy úgynevezett "last minute" utazókat is fogadjon. Ne kertelj és ne hagyd ót lógva, mond el nyugodtan, hogy biztosíték képpen írsz neki hidd el nem fog megsírtődni, hiszen ő is tudja, hogy - ahogy mindenhol - ezen az oldalon is vannak komolytalan, csaló emberek. 

Nos azt hiszem minden leírtam amit csak hasznosnak találok ezzel kapcsolatban. Remélem sikerült egy kicsit eloszlatni a félelmet és a bizonytalanságot ami a couchsurfinget sokszor körbe veszi. 

You Might Also Like

0 megjegyzés