5 mozgásforma, amit próbáltam és ajánlom!

   A sport jó, a sport kell és a sport csodálatos! Aki sportol az ismeri azt a kellemesen bizsergető érzést egy kemény edzés után és nem néz furán ha valaki azt mondja jóleső fáradtság. Bármilyen sportot is üzzünk garantáltan kitartóbbak, boldogabbak és nem mellesleg fittebbek leszünk. A következő bejegyzésben benne van az a 5 mozgásfajta amit valaha űztem vagy épp most is a rabja vagyok, és feltett szándékom meggyőzni az olvasóim, hogy próbáljanak ki közülük legalább egyet!




1. Futás
Talán kissé kiszámítható, hogy ezzel kezdem. Hiába a futás az egyik legelterjetebb mozgás, és ha belegondolunk ez nem is meglepő. Nem szükséges hozzá semmi csupán te és a környezet. Nem hiszek abban, hogy a futáshoz méregdrága kipárnázott holdjáró kinézetű szupercipők kellenének, vagy hiperellasztikus légáteresztő extradivatos dresszek, pulzusmérő, lépésszámláló és a többi vacak amit mások magukkal cippelnek. Számomra a futás a kikapcsolásról, a gondolataim könnyed áramlásáról, a kitartásról, a heves pulzusról, és a friss csípős levegőről szól. Egy kényelmes sportcipő, az időjárásnak megfelelő ruha, és a lejátszóm a kedvenc zenéimmel elegendő ahhoz, hogy leküzdejm a kilómétereket. Az ahogy lépésről lépésre csökken a táv számomra sikerélményt ad. A célom, hogy nem álljak meg, mindegy milyen lassan futok, kocogok vagy terhes anyatetű módjára vánszorgok. A lényeg, hogy végigmenjek a távon, és ha megvan az büszkévé tesz. Ezzel a futás nálam kiérdemelte a "A kitartás és a kikapcsolás sportja" címet.

2. Úszás
7 éves koromban kezdtem el úszni és emlékszem, hogy mennyire izgatott voltam amikor beléptem az úszodába. Már az első nap engedély nélkül bemásztam a medencébe amiért elég nagy fejmosást kaptam. Szép bemutatkozás volt...
Több évig jártam pancsolni, hetente kétszer is és imádtam. Az érzés ahogy a vízbe csapódtam és siklottam egyszerűen elképesztő volt. Szerettem nagy levegőket venni, alábukni majd feltörni, oda voltam a versenyekért, dúlt bennem a versenyszellem, az edzőm azt mondta soha olyen heves lábtempót még nem látott. Könnyűnek és gyorsnak éreztem magam. Ma már ritkán tévedek be úszodába, és most már nyugodtan úszom a hosszakat. Élvezem a könnyű mégis erős mozdulatokat a vízben, szeretem hogy úgy mozgatja át minden tagom, hogy közben nem terhelem a testem.

3. Karate
10 év. Ennyit szenteltem ennek a sportnak, és most, hogy írnom kell róla vegyes érzelmek dúlnak bennem. Egyszerre vagyok szomorú mert hiányzik, mégis életem egyik legszebb időszakára csak boldogan tudok visszaemlékezni. Úgy tekintek rá, akár egy régi kedves barátra akivel 1000 ébe nem láttuk egymást. Számomra nem is sport volt, hanem egy életstílus. Ettől a sportágtól kaptam a legtöbbet, életem egyik legkritikusabb szakaszában volt mellettem és meggyőződésem, hogy nagyon nagy szerepe volt abban, hogy azzá váljak aki most vagyok. A karate tanított tiszteletre, türelemre, kitartásra és fegyelemre. Megtanultam nem dühből cselekedni, eltökélten küzdeni a céljaimért és ezek túlmutattak az edzéseken. Abban az időszakban kitünő tanuló voltam, osztályelső, tanulmányi versenyekre jártam, sporteseményeken segédkeztem és mindezt rettenetesen élveztem. A karate versenyek mindig fontos események voltak. Az első versenyemen kegyetlenül elvertek, csalódtam magamban de kitartottam és a következőn már dobogón álltam, és érdekes módon nem magamra voltam büszke, hanem azért voltam boldog mert az edzőm büszke volt! Tiszteltem az ellenfelem, bármelyikünk nyert a másik örült neki. Semmihez sem hasonlítható érzés kerített hatalmába mindegy egyes versenyen.ú. Ha edzésen voltam nem létezett semmi csak a gyakorlat, a tiszta mozgás. Csak annyit mondanék zárásként: Formálja a testet, de a lelket még jobban.

4. Aerobic, Zumba
Hát igen, csak elérkeztünk ide is. Valószínű volt, hogy felbukkan majd ez a mozgásfajta is, hiszen én is ezzel foglalkozom. Aki egy kicsit is szeret táncolni, vagy nem szereti a monoton trainingeket az biztosan egy zenés ugrabugrálós sportágat fog választani, hiszen ezek változatosak, pörgősek cseppet sem unalmasak és garantáltan izomlázat okoznak. Cardio és zsírégető edzésnek is kiválóak, közben pedig a tánclépéseknek köszönhetően megfeledkezünk arról, hogy éppen azon vagyunk, hogy ledolgozzuk azt a rengeteg karácsonyi sütit amit az ünnepek alatt magunkba tömtünk.

5. Jóga
Légzés, nyugalom, izmok, nyújtás. Tömören talán így tudnám összegezni. Nekem mint táncosnak soha nem árt egy kis extra nyújtás, és ha ezt párosíthatom a testi lelki felfrissüléssel az szinte már pazar. Ezt nyújtja számomra a jóga. Lassú mégis erős mozgásfajta, nem terhel mégis megizasszt tökéletes azoknak akik nem szeretnének fulladozva levegő után kapkodva de szeretnék átmozgatni minden porcikájukat.

You Might Also Like

0 megjegyzés