Nem gondoltam volna...


Üdvözletem, mindenkinek aki még ide téved. Ismét van időm írni egy kis szösszenetet.
Kávéztam, koreografáltam átírtam az óravázlatomat szóval minden kész, épp csak egy jó ebéd ötletre lenne szükségem de az majd később...
Nos, a minap egy régi ismerősömmel ebédeltem aki megdöbbenve nézett rám amikor gond nélkül letoltam magamba egy gyros tálat. Én pedig felvilágosítottam róla, hogy igen mi táncosok is szoktunk enni és nem is keveset. Innen aztán elkanyarodtunk egészen messze és egyik megdöbbenés jött a másik után. 
Elballagva aztán bevéstem a buksimba, hogy ebbőla témából bizony jó cikk lehet blogon.
Íme hát pár tény amit talán nem tudtál a táncosokról vagy épp rosszul tudtad.

Koplalunk.
Kezdjük a fent említett esettel, miszerint a táncosok diétáznak és/vagy alig esznek. Nos ha ez így lenne akkor egy akár csak részmunkaidőben dolgozó táncos (heti 20 óra tánccal) igen hamar elfogyna.  Kóvályogna az utcán, szédülne és végül elájulna. Ahogy a sportolóknak is és mindenkinek aki keményebben igénybe van véve fizikailag extra energiapótlásra van szüksége, tehát az evéssel éppen ellenkezőleg vagyunk. Néha már már zabálunk. Az már más tészta hogy a legtöbb sportoló, táncos stb. egészségesebben is étkezik mint a többsége az embereknek ezért tűnthet úgy, hogy kétpofára toljuk befelé a kaját.

Soha nem hízunk. 
Ez is trükkös ám, és nagyrészt az előzővel magyarázható. Az egészségesebb táplálkozás magával hozza azt, hogy nem fogunk elhízni, emellé még jön az, hogy amit megeszünk azt nagyrészt le is mozogjuk. Így már nem is olyan nagy csoda, ugye?

A táncparketten leverünk mindenkit.
Nos miután lenyomtam 3 órát ahol 20 ember folyamatosan figyeli minden lépésemet, tökéletesen kell csinálnom mindent, hiszen milyen dolog már hogy pont a tánctanár rontja el a lépést, közben még számolok is magamnak és adom az utasításokat a legkevésbé sem vágyom arra, hogy még a disco-ban is feltűnősködjek. Az amikor mi is elvegyülhetünk a tömegben, nem kell figyelni minden lépésünkre és lötyöghetünk kedvünkre néha maga a mennyország. Arról ne is beszéljünk, hogy milyen nehéz az ismerősök között táncpartnert találni az este folyamán hiszem mindenki elkerül azzal a szöveggel, hogy: "óh én veled nem táncolok, biztosan lenyomsz és béna leszek melletted." ... oké no comment.



Amikor zenét hallgatunk... akkor nem zenét hallgatunk.
Én legalábbis nem is tudom mikor hallgattam zenét kikapcsolódás céljából. Ha valami szól az biztosan egy új bemelegítős szám, vagy egy versenytánc zenéje, az új szám amire koreográfiát kell csinálnom. Ha utazok és zenét hallgatok biztos hogy az aznapi órák zenéi szólnak a fülemben fejben pedig átnézem a lépéseket. A nap végén már inkább be sem kapcsolom a lejátszót.

Mindig vidámak, pörgősek és energikusak vagyunk. 
Persze igen, ezt látod az órán. Mi is ugyanúgy emberek vagyunk, akik már a 4-5 órát tartják meg aznap este és rettenetesen kimerültek. De most képzeld el azt, hogy eljössz egy táncórára ahol a tanárod unott, kimerült, vagy savanyú "semmi kedvem ehhez" arcot vág. Hogyan éreznéd így jól magad?
Egy tánctanár alapból élvezi azt amit csinál, de van amikor mi is elfáradunk, rosszul vagyunk, rossz napunk van és mennénk már haza de akkor is fel kell húzni a mosolyt, pörögni és pattogni kell.
Attól pedig egyenesen falra mászok amikor a napvégén összefutok valakivel, ásítani merek egyet és erre megkapom, hogy: "óh hát fáradt vagy? pedig te aztán nagyon pörögsz, soha nem láttalak még kimerültnek, komolyan azt hittem, hogy te nem is szoktál aludni!" aha, oké köszi szia.

Mi is járunk táncórákra.
Igen bizony. Több okból is. Először is mert mindig mindehol tanulunk valami újat. Ellesünk egy egy mozdulatot, új bemelegítési technikát, nyújtást, tanítási trükköket. Másodszor pedig kikapcsolódunk, végre mi lehetünk a "tanítványok" és figyelhetjük a tanárunkat.

Az táncóra után még lesz egy edzés.
Vagy utána, vagy előtte, vagy másnap  vagy a hétvégén, de biztos, hogy több edzés van mint táncóra. Az egyik oka egyszerű, nekünk kell a legjobban bírni az órákat hiszen elég ciki lenne ha az edző jobban lihegne mint a tanítványa nem? Ezért mindig kétszer olyan jó kondiban kell lennünk és ezt csak kétszer annyi edzéssel lehet elérni. Plusz versenyekre, fellépésekre is rá kell mindig gyúrni.

Nos ezek lettek volna a legtöbbször félreértett dolgok. Röviden összefoglalva: Mi táncosok is eszünk, alszunk, nem villogunk a partyban a tánctudásunkkal, van amikor rossz napunk van, néha a csöndre vágyunk és belopakodunk más órákra kikapcsolódni! : )

You Might Also Like

0 megjegyzés