Egyedül a nagyvilágban ; Tippek hasonló túrákhoz


Sziasztok!
  Ahogy ígértem még nem fejeződik be teljesen a Spontán stoptúra téma hiszen most jönnek csak a háttérinfók előkészületek, tippek, ügyeskedések. Akármennyire is spontán és hirtelen volt ez az utazás némi szervezést azért mégis csak igényelt, illetve pár trükköt is tettem a tarsolyomba. 
  Azért, hogy könnyebben követhető legyen témákra és azon belül pontokbe szedtem most őket!

Pakolás

Ahogy ezt az első beszámolós postomban láthattátok egy csinos nehéz túrazsákkal indultam útnak, na de mi volt ebben a puttonyban pontosan?


 ♥  ruhák (ki gondolta volna ugye? ...) : mindenféle időjárásra felkészültem ezért tettem be vastag kötött pulcsit ha valahol az Alpokba ragadnék, és csinos nyári ruhát az olasz esti sétákhoz. A másik fontos pont volt a cipő, ott figyelt a nyúzható túracipőm és egy másik kényelmesebb lábbeli. Alkalmaztam azt a szabályt is miszerint ha 6 zoknit teszel be mert annyi elég, tegyél be még plusz 2-őt mert egyet biztosan nem találsz majd a másik meg vizes lesz mert beázik a cipőd. Mondanom sem kell, hogy bejött!

 ♥ gyógyszerek: fájdalom csillapító, sebtapasz, kézfertőtelenítő, kötszer

 ♥ sátor: igen igen, mint C terv ott volt a szuper terepmintás sátram.


 ♥ polifoam: Hogy egy fokkal kényelmesebb és melegebb legyen az a szuper tepermintás sátram.

 ♥ hálózsák: Tovább fokozzuk a kényelmi faktort. Az utam során végül, háromszor használtam a hálózsákot, viszont csak egyszer állítottam fel hozzá a sátrat. 

 ♥ meg a többi akármi, vacak, csecsebecse: Gondolok itt a sminktáskára, törölközőre, tisztálkodószerekre stb. Minden olyan dologra amit egy átlagos utazáskor is bepakolunk.

A összecuccolásnál van még pár dolog amit figyelembe vettem. Azután, hogy 30 kilónyi felszerelést összeválogattam és begyömöszöltem egy zsákba, kényelmetlen lett volna ezt mindig le és fel venni valahányszor kellett volna valami. Ezért és más biztonsági okok miatt az irataim a telefonom a bankkártyámat és némi készpénzt magamnál tartottam a zsebemben. A pénztárcámat a pénz másik felét a túrazsák egyik eldugottabb zsebébe tettem. 



Biztonság és elővigyázatosság


  Mielőtt útra keltem elmondtam a tervem pár ismerősömnek és családtagomnak. Nos a reakciók igen vegyesek voltak. Két táborra osztanám ezeket: A hajrá, csináld de szuper! és az Atyaúristen mit csinálsz, nem vagy normális! Voltak akik végig hallgatták az ötletem és a végén bólogatva azt mondták egész jónak tűnik. Azonban voltak olyanok akik az első mondtanál rámzúdították a félelmeiket az aggályaikat a szörnyűséges bűnügyi statisztikákat. Meg sem várták, hogy elmondjam igyekszem majd a legeslegóvatosabb és elővigyázatosabb lenni. A végén már kezdtem dühös lenni amiért többségében csak hangos negatív vészmadár reakciókat kaptam, és felelőtlennek, könnyelműnek és őrültnek tartott a többség. Itt vannak hát azok a trükkök, B és C tervek, praktikák és egyéb dolgok amiket a biztonságom érdekében tettem.

 ♥  gázspray. Bizony, beszereztem ezt a kis piros önvédelmi eszközt és mindig jól hozzáférhető helyen tartottam. Persze nem szorongattam minden városnéző séta közben, de például amikor beültem egy autóba mindig ott volt a kabátzsebemben. 

 ♥  mindig jól látható de nem kihalt és elhagyatott helyen stoppoltam. Bármikor is próbálkoztam leinteni az autósok közül valakit, azt mindig egy jól látható biztonságos helyen tettem, benzinkút vagy panzió mellett, vagy a város szélén, ahol van forgalom és látnak az emberek.

 ♥  a sofőröktől mindig én kérdeztem először, ha bármifél rossz érzésem támadt akkor nem szálltam be (más várost mondtam, vagy bedobtam, hogy a barátaimra várok nélkülük nem megyek stb.) 



 ♥  mielőtt beültem egy autóba gyorsan megjegyeztem a rendszámot és miután beszálltam megírtam egy barátnak az autó típusával együtt.


 ♥  beszélgetés közben mindig elejtettem egy két megjegyzést miszerint itt és itt várnak rám, találkozóm lesz ezért megyek arra stb. Senkinek nem kell tudnia, hogy én egyedül utazgatom a nagyvilágba, sokkal jobb ha azt hiszik, hogy várnak rám valahol és ha nem leszek ott keresni fognak. 

 ♥  a szállásnál mindig volt B és C tervem. Elsősorban Couchsurfing-es fogadókat kerestem, ott lefixáltam egy személlyel viszont B tervnek ott volt egy második fogadó is, illetve még indulás előtt kinéztem és felírtam pár olcsó diákszálló címét. Végső esetben ha minden kötél szakadna és valahol a vadonban érne az éjszaka ott a sátor.

 ♥  az első szabad ég alatt töltött éjszakámon nem voltam egyedül és egy elég forgalmas és biztonságosnak mondható helyen töltöttem így nem féltem különösebben, a másodikon viszont amikor visszafelé Grazban ért az éjjel kissé elővigyázatosabb voltam. Ügyeltem arra, hogy senki ne lássa hol vertem tábort, és az a hely olyan legyen ami eldugott mégsem elhagyatott. Így esett a választásom a Schlossberg melletti étterem egy sövénnyel elkerített részére.


 ♥  A telefonomat viszonylag keveset használtam, inkább fényképzetem és röviden kommunikáltam azért, hogy kíméljem az aksit ha történne valami, de ezen kívül volt nálam egy külső aksi is illetve egy régi de annál erősebb alcatel teló ami köztudottan kibír egy hetet is egy feltöltéssel.


 ♥  az otthoniaknak meghagytam, hogy kb 12 óránként írok de legalábbis mindennap jelentkezem egyszer röviden, ezenkívül ha lehet ne keressenek mert nekik is és nekem is drága plusz volt, hogy nem volt térerőm vagy épp nagyon nagyon spórolni kellett az aksival. 


 ♥  a pénzemet egy részét magamnál tartottam kártyán illetve némi készpénz formájában, de ezenkívül vésztartalék volt elrejtve a túrahátizsákomban is. Az irataimról készítettem egy fénymásolatot amit szintén magamnál tartottam. Ez azért jó mert bármelyikkel is történjen valami mindig ott a másik fele amivel boldogulhatok.


   Nos, ezek lennének a tippejeim röviden tömören azoknak akik esetleg terveznek ilyesmit. Remélem sikerült egy kicsit meggyőzni azokat akik azt vágják a fejemhez folyton, hogy felelőtlen, naív és könnyelmű vagyok, hogy megfelelő odafigyeléssel, rákészüléssel és óvatossággal nem sokkal veszélyesebb mint egyedül vonatozni estefelé a Budapest - Miskolc vonalon. Lehet, hogy a bejegyzéseimből inkább a pozitívumok jöttek át hiszen ez a túra számomra fantasztikus élmény volt, és természetesen igyekeztem úgy írni, hogy ezt ti olvasók maximálisan átérezzétek, de ettől még az út során nem voltam naív és felelőtlen. Úgy érzem én mindent megtettem annak érdekében, hogy biztonságban és rendben odaérjek illetve hazajussak. Az egy másik kérdés, hogy pozitívan és bizakodóan álltam hozzá az egészhez.



You Might Also Like

0 megjegyzés